Godkjenningsprosedyre tilhenger / ATV registrering på person- eller foretaksnr.
Du må ha BankID på mobil eller brikke for å gjennomføre.

Husk Bank ID når du skal hente ny tilhenger eller ATV
Vi sender in salgsmelding digitalt, du får link på sms eller e-post, logger deg inn med Bank ID (via Bank ID på mobil eller brikke) og godkjenner salgsmeldingen.
Deretter skriver vi ut et midlertidig vognkort og monterer skilt på objektet!
1. Først må vi ha riktig person- eller org. nummer, e-post og mobil nr. mht. hvem objektet skal registreres på.
Tilsvarende må mottaker ha BankID via mobil eller kodebrikke.
NB! Representant for foretak må ha rett til å godkjenne kjøretøy på bedriftens vegne i ALTINN.
ATV / UTV kunder må få lagt inn forsikring før registreringen kan gjennomføres.
2. Vi knytter objektets rammenummer opp mot person- eller foretaksnummer online hos vegvesenet som generer en lenke som vi sender deg på SMS eller e-post.
Klikk på lenken for å gjennomføre aksept av påregistrering.
3. Klikk på kjøretøy, her vil du finne et ikon som viser ny ilhenger / ATV.
4. Klikk goodkjenn på salgsmeldingen
5. Klikk Ja.